Taotlusankeedi salvestamise ja digitaalselt allkirjastamise juhend
21.11.2019

Siit leiate täpsed juhised, kuidas täidetud ankeet salvestada ja digitaalselt allkirjastada.
 
Arvuti ekraanil täidetud ankeedi salvestamine

  1. Kontrollige, kas Teie arvutis on olemas vastav tarkvara ankeetide avamiseks. Kui mitte, siis installeerige Adobe Acrobat Reader;
  2. Avage ankeet ja täitke see.
  3. Valige menüüst „File –> Save As“. Valige vastav kaust oma arvutis, kuhu soovite faili salvestada ja kirjutage nimi, millega tahate faili salvestada. Vajutage nuppu "Save".


Nüüd on fail valmis allkirjastamiseks.

Allkirjastamine
1.) Veenduge, et Teil on olemas digitaalse allkirja andmiseks vastav tarkvara. Allkirjastamiseks on vajalikud vähemalt:

  • kaardilugeja draiver;
  • DigiDoc Client3 programm;
  • ID-kaardi haldusvahend utiliit.


Kõik allkirjastamiseks vajalikud programmid on tasuta kättesaadavad siin.

2.) Vajutades parema hiirenupuga allkirjastataval failil, avab hüpikmenüü, kust saate valida "allkirjasta ID-kaardiga". Avaneb programm Digidoc Client:

  • vajutage nuppu Allkirjasta;
  • vajutage Edasi;
  • sisestage oma isikutunnistuse PIN2 kood;
  • vajutage nuppu OK, mille peale tekib Digidoc Cliendis allkirjade alla kirje allkirjastaja nime ja isikukoodiga;
  • vajutage nuppu Salvesta;
  • valige asukoht, kuhu soovite faili salvestada;
  • vajutage nuppu Save.

 
Fail on allkirjastatud.

Dokumendi elektroonilisel taotlemisel võite faili salvestada ühes konteineris koos teiste vajalike dokumentidega.